לשון הרע בפייסבוק - ככה תמנעו

לשון הרע בפייסבוק – ככה תמנעו

הרשתות החברתיות נועדו על מנת שנוכל לשתף בהן את החברים והמכרים שלנו בכל הדברים שמפריעים לנו. אך לא מעט אנשים בוחרים להשתמש בפלטפורמה הזאת באופן לא חיובי, ולעיתים אמירות בפייסבוק יכולות להוביל גם למצב של תביעת לשון הרע. אז כיצד ניתן להתמודד עם לשון הרע בפייסבוק? את התשובה לשאלה הזאת תוכלו למצוא במאמר הבא שיסקור את הנושא הזה.

מתי מתקיימת אמירת לשון הרע בפייסבוק?

לצערכם, אמירת לשון הרע ברשתות החברתיות בכלל וברשת פייסבוק בפרט היא הרבה יותר פשוטה וקלה מאשר אמירת לשון הרע בחיי היומיום. אך עדיין על מנת שאדם מסוים יוכל לתבוע אתכם על דברי לשון הרע חייבים להתקיים כל אותם קריטריונים הקבועים בחוק. אפילו אם אחד מאותם קריטריונים לא התקיים, דהיינו אין שום אפשרות לתבוע אתכם על תביעת לשון הרע.

  1. הדברים שפרסמתם בפייסבוק חייבים להיות אמירות אשר נועדו לפגוע או להשפיל אדם מסוים.
  2. הדברים חייבים היו להתפרסם ברבים, משמע להיות כתובים על גבי הקיר או הסטורי שלכם – כך שיש להם פוטנציאל להגיע לכמות גדולה של אנשים מלבד האדם הנפגע.
  3. אם הדברים שפרסמתם נאמרו בתום לב או מתוך רצון אמיתי לשתף את הציבור בדברים אמיתיים, מכאן אותם דברים הם לא לשון הרע.

כיצד ניתן להימנע מלשון הרע בפייסבוק?

חשוב מאוד שתתנהלו בזהירות כאשר מדובר על אמירות שעשויות להתפרש בתור אמירות לשון הרע בפייסבוק. כאשר אתם מפרסמים פוסט ביקורת כלפי ארגון או אדם מסוים עליכם להימנע מלסלף את הדברים. תגידו את הדברים בדיוק כמו שהם, ואפילו מוטב כי תצרפו לפוסט ראיות או הוכחות אשר מצדיקות את הטענות שלכם. אל תגידו אמירות ריקות מתוכן או אמירות שאינכם עומדים מאחוריהם ב-100%.

בכל מצב שבו פוסט שלכם הפך להיות תביעת לשון הרע, עליכם לפנות אל עו"ד הוצאת דיבה על מנת שיספק לכם הגנה משפטית. אינכם רוצים להתמודד עם תביעת לשון הרע לבדכם, זוהי יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל. אל תיקחו סיכונים כאשר מדובר על תביעות שכאלה.

Share this post

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל, הוא אחד מהדרכים היותר טובות לקדם אתו עסק ולא ממש חשוב איזה עסק. עסק שמנוהל על ידי קמפיין הפקטיבי שמביא עמו תוצאות,

קרא עוד »
סרטוני תדמית

איך עושים סרטוני תדמית

אומרים שעשיית פרסומות זו אומנות לכל דבר. זה אכן כך, בשביל לייצר פרסומת טובה צריך להיות אמן בתחום. זה נכון גם לגבי סרטי וסרטוני תדמית.

קרא עוד »