דרכון פורטוגלי – מי זכאי וכמה זה קל להוציא דרכון?

דרכון פורטוגלי

פורטוגל היא אולי לא המדינה האירופאית הנוצצת ביותר או המתקדמת ביותר, אבל גם כך דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר, ומי שמחזיק בו נהנה ממגוון רחב מאוד של אפשרויות שנפתח בפניו בכל רחבי היבשת. בנוסף, מאז 2015 – בעקבות חוק חדש שחוקקה ממשלת פורטוגל – קל לקבל דרכון של מדינה זו ומיליוני ישראלים נמצאים בקבוצת הזכאים לכך.

כיצד נקבעת הזכאות?

על-פי החוק הפורטוגלי דרכון של המדינה יינתן למי שיש לו שורשים בארץ שמאכלסת יחד עם ספרד את חצי האי האיברי שבשפיץ המערבי של אירופה. אמנם אין ישראלים רבים שנולדו בפורטוגל, בניגוד למדינות אחרות שמספקות דרכון אירופאי כמו פולין, רומניה או הונגריה, אבל מסתבר שכן ישראלים רבים, ואפילו רבים מאוד, שיש להם שורשים בפורטוגל אי-שם בהיסטוריה – ושורשים אלה מאפשרים קבלת דרכון פורטוגלי.

איך בודקים אם גם לכם מגיע דרכון פורטוגלי?

הסיבה להיקף הזכאות העצום – על-פי ההערכות יש בין 3 מיליון ל-3.5 מיליון ישראלים שיכולים לקבל את הדרכון הפורטוגלי – היא שבסוף המאה ה-15 אוכלוסיית מדינה זו כללה גם לא פחות מ-70,000 יהודים.

כמחצית מאותם יהודים היגרו לפורטוגל אחרי גירוש ספרד, והמחצית השנייה חיה במדינה עוד קודם לכן, ונהנתה מתנאים טובים מאוד. יחד עם זאת בתחילתה של המאה ה-16 חל שינוי ביחס ליהודים ורבים מהם נאלצו לבחור בין המרת הדת לבין הגירה.

יהודים רבים היגרו למדינות צפון אפריקה ואחרים מצאו בית חדש במדינות הבלקן. לאותם יהודים כמובן היו צאצאים, ולהם היו צאצאים משלהם והשושלות המשיכו עד למאה ה-20 אז רוב יהודי צפון אפריקה וגם מדינות הבלקן עלו לישראל. בהתאם למי שמשפחתו עלתה לארץ מתוניסיה, אלג'יריה, לוב, מרוקו וגם יוון, טורקיה או בולגריה יש סיכוי טוב מאוד לקבל דרכון פורטוגלי.

מה עוד דורשת ממשלת פורטוגל?

בנוסף לשורשים במדינה נדרשת תעודת יושר שאותה מקבלים מהמשטרה, וזוהי למעשה הדרישה היחידה בדרך לדרכון הפורטוגלי שכאמור מהווה דרכון אירופאי לכל דבר ועל כן הוא פריט נחשק שפותח דלתות רבות – כך שבהחלט כדאי לבחון האם גם אתם זכאים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לעבוד בפיתוח תוכנה
אין זה סוד ששוק העבודה בעולם הייטק רותח. כל מי שבקי ולו במעט במה שמתרחש בעולם הייטק יודע, שאנחנו...
קרא עוד »
דצמ 08, 2021
מסיר טעינה חשמלית: המדריך המקיף שלך
ברוכים הבאים לעולם הרכבים החשמליים (EVs), שבו חדשנות פוגשת קיימות. בתור סמכות מובילה בטכנולוגיה...
קרא עוד »
אוק 09, 2023
בניית אתרים – המדריך המלא
ההי-טק הישראלי נמצא בתנופה בשנים האחרונות והוא מושך אליו צעירות וצעירים (אבל לא רק) מכל סוג של...
קרא עוד »
ינו 10, 2022