מה עדיף: מענה אנושי או רובוטי?

מוקד טלפוני

שירות הלקוחות כמו גם תחומי חיים אחרים מושפע מעלייתם של אמצעי הטכנולוגיה השונים. כיום פיתוחים טכנולוגיים מאפשרים לתת מענה רובוטי ללקוחות במקום להעסיק מאוד טלפנים במוקד טלפוני. האם מדובר בהתפתחות אשר טומנת בחובה יתרונות לעולם שירות הלקוחות? או שמא דווקא חסרונות?

מענה אנושי – קשר ישיר עם גורמי החברה

מתן מענה אנושי ללקוח הוא חשוב מאין כמוהו. ביחסי לקוח מותג עם חברות גדולות, הנציג הטלפוני הוא הפנים של החברה. כך בטיפול בבעיות או במקרים בהם הלקוח לא מרוצה מהשירות, נציג אנושי יכול לשמוע מהן הטענות ולהגיב בצורה מתאימה על מנת לשכנע את הלקוח ולפתור את המשבר. יחד עם זאת, לאחזקה במוקד טלפוני עמוס נציגים ומנהלים יש משמעויות כלכליות עצומות על החברה. בשוק בו התחרות גדלה תמיד ולחברות הגדולות יש קושי לייצר רווחים, לעיתים נדמה כי דווקא אותם מוקדי לקוחות הם מכונה לבזבוז כספים של החברה והמנהלים רוצים לעבור לשימוש במענה רובוטי.

יחסים בין אישיים מול רובוט?

מענה רובוטי ניתן בדרך כלל בראשית שיחת הטלפון עם הלקוח על מנת להפנות אותו לנציג השירות המתאים לטיפול בבעיה שלו. אך כיום קיימים רובוטים מתוחכמים יותר שיכולים לספק מענה קולי וכתוב כאחר, עם מגוון רוחב של אפשרויות בחירה ללקוח וגם יכולת לראות את השיחות הקודמות עם הלקוח ולהציע שירות בהתאם. ככל וההתאמות הופכות יותר ויותר מדויקות, והאלגוריתמים מוכחים את עצמם, כך הופכים הרובוטים ליעלים יותר לחברות.

אולם מבחינת הלקוחות מדובר בתחושה קשה של ניכור וחוסר תמורה. לקוח אשר מתמודד עם בעיה ייחודית או סובל מקשיי נגישות שונים, יכול למצוא את עצמו משלם על שירות ולא מקבל את התמורה בגלל שאין לו דרך ליצור קשר עם נציג אנושי.

בעולם בו הטכנולוגיה משלטת על חיינו, חשוב לשים את הגבולות הנכונים ולבחון את היתרונות והחסרונות שלה אל מול הקהל הרחב ולא רק אל מול רווחי החברה. לקוחות לא מרוצים הם הסימן הראשון לכישלון החברה ולכן חשוב לתת מענה אמיתי לרצון הלקוח.

טכנולוגיה פיננסים רכבים שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מסכים: כניסת המאה ה-21 ומסך המסתורין
עולמנו מתמלא במסכים. בין אם זה במחשב, בטלוויזיה או במכשירים הסלולריים שלנו כמו אייפון 15 פרו מקס מפרט...
קרא עוד »
אוג 02, 2024
קומפקטוס, פתרונות האיחסון שלכם 
קומפקטוס זו חברה המתמחה במתן פתרונות איחסון ייחודיים. כדי להתנהל ביעילות במקום העבודה, במשרד ובכל...
קרא עוד »
אוג 09, 2022
דחיקת אזכורים שליליים בגוגל
האלגוריתם של גוגל מאוד קפדני בכל הנוגע לאזכורים שליליים. אם למשתמש יש מילה שלילית בתוצאות החיפוש שלו,...
קרא עוד »
נוב 12, 2022
קוד החיים: מי באמת צריך ללמוד תכנות?
האם אי פעם חשבתם לעצמכם "אולי אני צריך ללמוד לתכנת"? אתם לא לבד. בעידן הדיגיטלי, תכנות נראה כמו...
קרא עוד »
יול 18, 2024
ניהול מוצר – מה זה אומר?
בכל הנוגע לניהול מוצר, יש צורך בתמונה ברורה של יעדי המוצר ומטרותיו. מטרת מנהל המוצר היא לוודא שמפת...
קרא עוד »
אוג 01, 2022
העסקה האמיתית על שירותי תמלול: מה שלא ידעת שהיית צריך לדעת
חושבים ששירותי תמלול מיועדים רק לעיתונאים ולמזכירות? תחשוב שוב. הצורך בתמלול נוגע לתעשיות ומקצועות...
קרא עוד »
נוב 02, 2023
איך ליצור קהל מעורב יותר באינסטגרם?
אינסטגרם היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר, וחיוני ליצור קהל מעורב אם אתה רוצה...
קרא עוד »
מאי 18, 2023
אתר תדמית חשוב גם ב 2022
אתרי תדמית הם חלק חשוב מהאינטרנט. הם מספקים פלטפורמה לאנשים לשתף את התמונות והתמונות שלהם עם...
קרא עוד »
יול 12, 2022
איך עושים חתימה במייל
היום כל עסק חייב להשקיע בקידום ובשיווק שלו. מסיבות אלו בדיוק, רוב העסקים מוכנים להוציא הון קטן על...
קרא עוד »
יונ 14, 2020
סים וירטואלי: יתרונות מרכזיים שכדאי לדעת
בתחום התקשורת הסלולרית, טכנולוגיית ה-SIM הוירטואלית התגלתה כמחליפה משחקים. מציעים שילוב ייחודי של...
קרא עוד »
דצמ 15, 2023
פודקאסט כדורסל
הכדורסל כובש את חובבי הספורט כבר עשרות שנים עם המשחקים המחשמלים שלו והספורטאים הגדולים מהחיים. בעידן...
קרא עוד »
יול 07, 2023
מהפכה בקטנה: טכנולוגיות חדשות בפיתוח אפליקציות שיביאו אתכם למדרגה הבאה!
לא משנה אם אתם מפתחים או משתמשים, סצנת טכנולוגיות האפליקציות משתנה במהירות מסחררת. בעשור האחרון,...
קרא עוד »
דצמ 26, 2024