מה עדיף: מענה אנושי או רובוטי?

מוקד טלפוני

שירות הלקוחות כמו גם תחומי חיים אחרים מושפע מעלייתם של אמצעי הטכנולוגיה השונים. כיום פיתוחים טכנולוגיים מאפשרים לתת מענה רובוטי ללקוחות במקום להעסיק מאוד טלפנים במוקד טלפוני. האם מדובר בהתפתחות אשר טומנת בחובה יתרונות לעולם שירות הלקוחות? או שמא דווקא חסרונות?

מענה אנושי – קשר ישיר עם גורמי החברה

מתן מענה אנושי ללקוח הוא חשוב מאין כמוהו. ביחסי לקוח מותג עם חברות גדולות, הנציג הטלפוני הוא הפנים של החברה. כך בטיפול בבעיות או במקרים בהם הלקוח לא מרוצה מהשירות, נציג אנושי יכול לשמוע מהן הטענות ולהגיב בצורה מתאימה על מנת לשכנע את הלקוח ולפתור את המשבר. יחד עם זאת, לאחזקה במוקד טלפוני עמוס נציגים ומנהלים יש משמעויות כלכליות עצומות על החברה. בשוק בו התחרות גדלה תמיד ולחברות הגדולות יש קושי לייצר רווחים, לעיתים נדמה כי דווקא אותם מוקדי לקוחות הם מכונה לבזבוז כספים של החברה והמנהלים רוצים לעבור לשימוש במענה רובוטי.

יחסים בין אישיים מול רובוט?

מענה רובוטי ניתן בדרך כלל בראשית שיחת הטלפון עם הלקוח על מנת להפנות אותו לנציג השירות המתאים לטיפול בבעיה שלו. אך כיום קיימים רובוטים מתוחכמים יותר שיכולים לספק מענה קולי וכתוב כאחר, עם מגוון רוחב של אפשרויות בחירה ללקוח וגם יכולת לראות את השיחות הקודמות עם הלקוח ולהציע שירות בהתאם. ככל וההתאמות הופכות יותר ויותר מדויקות, והאלגוריתמים מוכחים את עצמם, כך הופכים הרובוטים ליעלים יותר לחברות.

אולם מבחינת הלקוחות מדובר בתחושה קשה של ניכור וחוסר תמורה. לקוח אשר מתמודד עם בעיה ייחודית או סובל מקשיי נגישות שונים, יכול למצוא את עצמו משלם על שירות ולא מקבל את התמורה בגלל שאין לו דרך ליצור קשר עם נציג אנושי.

בעולם בו הטכנולוגיה משלטת על חיינו, חשוב לשים את הגבולות הנכונים ולבחון את היתרונות והחסרונות שלה אל מול הקהל הרחב ולא רק אל מול רווחי החברה. לקוחות לא מרוצים הם הסימן הראשון לכישלון החברה ולכן חשוב לתת מענה אמיתי לרצון הלקוח.

טכנולוגיה פיננסים רכבים שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת הכוח של לימוד עבודה עם בינה מלאכותית
בעולם המונע על ידי התקדמות טכנולוגית, נושא אחד עלה לגדולה, ומבטיח לעצב מחדש את העתיד כפי שאנו מכירים...
קרא עוד »
אוק 31, 2023
הדיו – המצאה עולמית!
דיו הוא דבר גאוני. איפה שלא תסתכלו, תראו כיום סימנים של דיו. כל מה שמודפס מסביבכם, כל מסמך, כל פיסת נייר,...
קרא עוד »
אפר 04, 2023
כיצד לשבור את הקרח: השתמשו בשפת הגוף שלכם כדי לרגש את הקהל!
דיבור בפני קהל יכול להיות אתגר לא פשוט, במיוחד אם אתם חדשים בתחום או מתקשים עם הצגת רעיונות. אחד...
קרא עוד »
מרץ 09, 2025
הדרך לנסוך ביטחון באינטרנט: איך להקים חנות אונליין מהמממים למגזר הערבי?
כשאתה חושב על הקמת חנות אונליין למגזר הערבי, לא מדובר רק בלהקים אתר תקין ולהמתין לכסף שיזרום. זה הרבה...
קרא עוד »
אוק 05, 2025
אפיון אפליקציות – כיצד עושים את זה נכון? 
אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך של פיתוח אפליקציות הוא תהליך האפיון שלהם. מדובר על שלב מאוד חשוב...
קרא עוד »
אפר 22, 2021
כיצד לבחור מספר טלפון מקוצר (כוכבית) שיתאים לעסק שלך?
בטח כבר נתקלת במודעות עם מספרי טלפון שנראים כמו קסם: *1234, *5678 – כאלה שכמעט וכיף להתקשר אליהם! מספר...
קרא עוד »
נוב 12, 2025
אחסון אתרי וורדפרס
וורדפרס היא מערכת חינמית וקוד פתוח לניהול תוכן (CMS) שניתן להשתמש בה לבניית אתר אינטרנט. וורדפרס היא...
קרא עוד »
ינו 25, 2023
השוואת מחירים בסלולר – לשלם פחות לחסוך יותר
אפליקציות להשוואת מחירים בסלולר הן דרך מצוינת לחסוך כסף. החלק הטוב ביותר הוא שהם בחינם וקלים לשימוש....
קרא עוד »
נוב 30, 2022
החשיבות של שיפוץ חיצוני לבניין
כל בניין מגורים ישן הוא בניין שפחות נעים להיכנס אליו וכמובן שלהתגורר בו. ישנם מצבים שבהם יש צורך לשפץ...
קרא עוד »
ספט 21, 2022
מינוף קידום ממומן איכותי – למה זה כבר לא מותרות, אלא חובה לגילוי תוכן איכותי?
תחשבו על זה רגע: יש לכם תכנים מעולים, שמבוססים על ידע חזק ומחדש. כל מילה במקומה, כל רעיון מחובר בדיוק אל...
קרא עוד »
מאי 28, 2025
מהן ההשפעות של תוכנה לניהול משאבי אנוש לטווח הארוך בעסק שלכם?
כולנו מבינים כי ניהול משאבי אנוש הוא חלק קריטי בהצלחת כל עסק. מנהלי משאבי אנוש מציגים במשך שנים את...
קרא עוד »
ספט 10, 2023
סרטון אנימציה לעסקים – מי יכול לעזור לנו בכך?
כשאנחנו רוצים להכין סרטון לעסק שלנו, בין אם מדובר בסרטון שנועד לשווק מוצרים או שירותים, סרטון שנועד...
קרא עוד »
ינו 31, 2022