מה עדיף: מענה אנושי או רובוטי?

מוקד טלפוני

שירות הלקוחות כמו גם תחומי חיים אחרים מושפע מעלייתם של אמצעי הטכנולוגיה השונים. כיום פיתוחים טכנולוגיים מאפשרים לתת מענה רובוטי ללקוחות במקום להעסיק מאוד טלפנים במוקד טלפוני. האם מדובר בהתפתחות אשר טומנת בחובה יתרונות לעולם שירות הלקוחות? או שמא דווקא חסרונות?

מענה אנושי – קשר ישיר עם גורמי החברה

מתן מענה אנושי ללקוח הוא חשוב מאין כמוהו. ביחסי לקוח מותג עם חברות גדולות, הנציג הטלפוני הוא הפנים של החברה. כך בטיפול בבעיות או במקרים בהם הלקוח לא מרוצה מהשירות, נציג אנושי יכול לשמוע מהן הטענות ולהגיב בצורה מתאימה על מנת לשכנע את הלקוח ולפתור את המשבר. יחד עם זאת, לאחזקה במוקד טלפוני עמוס נציגים ומנהלים יש משמעויות כלכליות עצומות על החברה. בשוק בו התחרות גדלה תמיד ולחברות הגדולות יש קושי לייצר רווחים, לעיתים נדמה כי דווקא אותם מוקדי לקוחות הם מכונה לבזבוז כספים של החברה והמנהלים רוצים לעבור לשימוש במענה רובוטי.

יחסים בין אישיים מול רובוט?

מענה רובוטי ניתן בדרך כלל בראשית שיחת הטלפון עם הלקוח על מנת להפנות אותו לנציג השירות המתאים לטיפול בבעיה שלו. אך כיום קיימים רובוטים מתוחכמים יותר שיכולים לספק מענה קולי וכתוב כאחר, עם מגוון רוחב של אפשרויות בחירה ללקוח וגם יכולת לראות את השיחות הקודמות עם הלקוח ולהציע שירות בהתאם. ככל וההתאמות הופכות יותר ויותר מדויקות, והאלגוריתמים מוכחים את עצמם, כך הופכים הרובוטים ליעלים יותר לחברות.

אולם מבחינת הלקוחות מדובר בתחושה קשה של ניכור וחוסר תמורה. לקוח אשר מתמודד עם בעיה ייחודית או סובל מקשיי נגישות שונים, יכול למצוא את עצמו משלם על שירות ולא מקבל את התמורה בגלל שאין לו דרך ליצור קשר עם נציג אנושי.

בעולם בו הטכנולוגיה משלטת על חיינו, חשוב לשים את הגבולות הנכונים ולבחון את היתרונות והחסרונות שלה אל מול הקהל הרחב ולא רק אל מול רווחי החברה. לקוחות לא מרוצים הם הסימן הראשון לכישלון החברה ולכן חשוב לתת מענה אמיתי לרצון הלקוח.

טכנולוגיה פיננסים רכבים שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
7 דברים שחובה לדעת על פרסום וקידום למגזר הערבי בישראל
פרסום לקהל יעד ספציפי עם Scoop PR הוא המפתח להצלחת קמפיינים שיווקיים. המגזר הערבי בישראל מהווה כ-20%...
קרא עוד »
מאי 30, 2024
איך נקים אתר שיהיה מקום ראשון בתוצאות של גוגל
בכל העידן האינטרנטי התחרות על המקומות הראשונים בתוצאות מנועי החיפוש של גוגל הולכת והופכת קשה הרבה...
קרא עוד »
אוק 22, 2019
יתרונות מועדוני לקוחות לעסקים קטנים: איך לגרום ללקוחות שלך לחזור שוב ושוב!
אם אתה בעל עסק קטן, סביר להניח שאתה מחפש דרכים מגוונות לשמור על לקוחותיך ולפתות לקוחות חדשים. אחת...
קרא עוד »
אוק 25, 2024
מערכת טפסים
בכל שנה העובדים צריכים לחתום על טופס 101 כדי שיוכלו לקבל הקלות במס המגיעות להם, וכן כדי שהחברה תוכל...
קרא עוד »
נוב 14, 2021
הבנת האתגרים של עורך דין תעבורה: דברים חיוניים לדעת לפני שמעמיקים
בעולם המשפט, עורכי דין לתעבורה כמו עורכת דין עדי רידלמן מחזיקים בתפקיד ייחודי, המטפלים בכל דבר, החל...
קרא עוד »
אוק 25, 2023
הדפסת צ'קים מעוצבים – למה זה כדאי לכם?
צ'קים מעוצבים הם הרבה יותר מסתם מיתוג. מי שכבר עושה את זה בחברה שלו יודע שמדובר בשירות שחוסך כסף, זמן...
קרא עוד »
ינו 13, 2021
עיצוב גרפי מקצועי – מה הוא כולל?
אחד התחומים העולים ביותר בשנים האחרונות הוא תחום העיצוב הגרפי. בעידן המודרני כאשר הכל הופך להיות...
קרא עוד »
יול 09, 2020
הגברת המכירות והגדלת ההכנסות: איך קמפיינים ממוקדים במערכת דיוור ו-SMS יכולים לשנות את המשחק?
נמאס לכם מהקמפיינים הרגילים שמשאירים אתכם עם תוצאות בינוניות? מחפשים את הדרך האולטימטיבית להעיף את...
קרא עוד »
אוק 16, 2025
תהליך בדיקת הבית: מה קונים צריכים לדעת?
בתהליך בדיקת דירה לפני מסירה יש יותר ממה שקורה ביום הבדק בית. כקונה, ישנם צעדים מסוימים שאתם יכולים...
קרא עוד »
יונ 28, 2022
יתרונות שרתי ענן לעסקים
היום ניתן למצוא יותר ויותר בעלי עסקים, אשר מבינים את החשיבות והמשמעות של שרתי ענן לעסקים. במקום לשמור...
קרא עוד »
ינו 28, 2020
צילום לחנויות אינטרנט – דגשים חשובים בנושא
כאשר ניגשים אל צילום לחנויות אינטרנט יהיה חשוב לעשות זאת תוך כדי שמביאים בחשבון את מידת הפוקוס של...
קרא עוד »
יול 15, 2021
ארונות אחסון לכימיקלים לסביבת עבודה בטוחה יותר
לא רבים מודעים לכך שמאחורי הקלעים פועלות מעבדות רבות העומלות על מחקרים שמטרתם לשפר את איכות חיינו....
קרא עוד »
ינו 21, 2024