מה עדיף: מענה אנושי או רובוטי?

מוקד טלפוני

שירות הלקוחות כמו גם תחומי חיים אחרים מושפע מעלייתם של אמצעי הטכנולוגיה השונים. כיום פיתוחים טכנולוגיים מאפשרים לתת מענה רובוטי ללקוחות במקום להעסיק מאוד טלפנים במוקד טלפוני. האם מדובר בהתפתחות אשר טומנת בחובה יתרונות לעולם שירות הלקוחות? או שמא דווקא חסרונות?

מענה אנושי – קשר ישיר עם גורמי החברה

מתן מענה אנושי ללקוח הוא חשוב מאין כמוהו. ביחסי לקוח מותג עם חברות גדולות, הנציג הטלפוני הוא הפנים של החברה. כך בטיפול בבעיות או במקרים בהם הלקוח לא מרוצה מהשירות, נציג אנושי יכול לשמוע מהן הטענות ולהגיב בצורה מתאימה על מנת לשכנע את הלקוח ולפתור את המשבר. יחד עם זאת, לאחזקה במוקד טלפוני עמוס נציגים ומנהלים יש משמעויות כלכליות עצומות על החברה. בשוק בו התחרות גדלה תמיד ולחברות הגדולות יש קושי לייצר רווחים, לעיתים נדמה כי דווקא אותם מוקדי לקוחות הם מכונה לבזבוז כספים של החברה והמנהלים רוצים לעבור לשימוש במענה רובוטי.

יחסים בין אישיים מול רובוט?

מענה רובוטי ניתן בדרך כלל בראשית שיחת הטלפון עם הלקוח על מנת להפנות אותו לנציג השירות המתאים לטיפול בבעיה שלו. אך כיום קיימים רובוטים מתוחכמים יותר שיכולים לספק מענה קולי וכתוב כאחר, עם מגוון רוחב של אפשרויות בחירה ללקוח וגם יכולת לראות את השיחות הקודמות עם הלקוח ולהציע שירות בהתאם. ככל וההתאמות הופכות יותר ויותר מדויקות, והאלגוריתמים מוכחים את עצמם, כך הופכים הרובוטים ליעלים יותר לחברות.

אולם מבחינת הלקוחות מדובר בתחושה קשה של ניכור וחוסר תמורה. לקוח אשר מתמודד עם בעיה ייחודית או סובל מקשיי נגישות שונים, יכול למצוא את עצמו משלם על שירות ולא מקבל את התמורה בגלל שאין לו דרך ליצור קשר עם נציג אנושי.

בעולם בו הטכנולוגיה משלטת על חיינו, חשוב לשים את הגבולות הנכונים ולבחון את היתרונות והחסרונות שלה אל מול הקהל הרחב ולא רק אל מול רווחי החברה. לקוחות לא מרוצים הם הסימן הראשון לכישלון החברה ולכן חשוב לתת מענה אמיתי לרצון הלקוח.

טכנולוגיה פיננסים רכבים שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סרטון תדמית – השקעה טובה עבור העסק
אם תהיו מעוניינים לקחת את העסק שלכם קדימה, דעו לכם כי סרטון תדמית פשוט יוכל לסייע רבות ולסייע לכם...
קרא עוד »
מאי 09, 2021
איך לעבוד בפיתוח תוכנה
אין זה סוד ששוק העבודה בעולם הייטק רותח. כל מי שבקי ולו במעט במה שמתרחש בעולם הייטק יודע, שאנחנו...
קרא עוד »
דצמ 08, 2021
מקורות מידע מומלצים על קידום אתרים
התחום של קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תחום מאד דינמי, שמשתנה באופן תדיר. יש לא מעט עדכונים תכופים...
קרא עוד »
ינו 31, 2019
למה מספר כוכבית לעסק יכול להיות הכרטיס שלך לנאמנות לקוחות?
בעידן שבו כל לקוח הוא גם אדם וגם נתון סטטיסטי, השגת נאמנות לקוחות הפכה לאתגר מרגש. כיום, יש אינספור...
קרא עוד »
אוק 13, 2024
בחירת מעבדת מחשבים
מעבדת מחשבים רלוונטית עבור תיקון מחשבים מסוגים שונים, בהתאם לבעיות שונות או תקלות שונות. כיום ניתן...
קרא עוד »
מרץ 17, 2021
המסע להוצאת ספר ביכורים: ליווי אישי להגשמת החלום
תמיד חלמתם לראות את שמכם על כריכת ספר משובצת? להרגיש את המשקל המיוחד של העמודים בין האצבעות? להפיץ את...
קרא עוד »
אוג 14, 2025
17 טיפים לקידום בעולם הרכב מאת רונן ברית, מומחה קידום ישראלי
קידום אתרים לרכב מתייחס לתרגול של אופטימיזציה של סוכנות הרכב, המכונאי או כל אתר אחר הקשור לרכב כדי...
קרא עוד »
יול 10, 2023
עיצוב פנים בבתי אבן ירושלמיים: חיבור בין חום המסורת לחדשנות המודרנית
כל אחד מאתנו מדמיין את ירושלים – עיר האור, האבן וההיסטוריה. בתים עתיקים, שמחזיקים סודות מהעבר, משקפים...
קרא עוד »
ינו 16, 2025
חוקי חזקות – לא צריך לחשוש מכך
צריך לדעת חוקי חזקות ותרצו לראות כי אתם ניגשים אל לימוד החומר בצורה מוצלחת ככל האפשר? כדי שכך יהיה,...
קרא עוד »
אפר 07, 2022
הפקת קורסים דיגיטליים
הפקת קורסים באינטרנט היא תהליך מורכב הכולל שלבים ומשאבים רבים. תהליך זה יכול להיות קל יותר בעזרת...
קרא עוד »
ינו 22, 2023
בגדים ועור רגיש: מבט אל עולם האופנה התמימה של הילדים
אם יש משהו שהטבע מכין לנו, זה עור רגיש של ילדים. כל הורה מכיר את האתגרים שקשורים לבחירת בגדים מתאימים...
קרא עוד »
אפר 25, 2025
איך לבחור חברה לפיתוח אתרים
בחירת החברה הנכונה לפיתוח אתרים היא משימה קשה. יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון והתהליך יכול להיות...
קרא עוד »
אפר 03, 2023