מהו מחשוב ענן? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

חברות שמספקות שירותי מחשוב ענן

למונח מחשוב ענן יש שתי משמעויות. המשמעות הנפוצה ביותר מתייחסת להפעלת עומסי עבודה מרחוק דרך האינטרנט במרכז הנתונים של ספק מסחרי, שידוע גם כמודל ה"ענן הציבורי". חברות גדולות רבות, כמו אמזון, מיקרוסופט, וחברות CRM גדולות, מדגימות את הרעיון המוכר הזה של מחשוב ענן. 

רוב העסקים נוקטים היום בגישה רב עוצמתית זו, שפירושה פשוט שהם משתמשים בשירות מחשוב ענן כדי לרכז ולנהל את הנתונים הממוחשבים שלהם. המשמעות השנייה של מחשוב ענן מתארת איך השיטה עובדת: מאגר משאבים וירטואלי, מכוח מחשוב גולמי לפונקציות של יישומים, זמין לפי דרישה. 

מה זה אומר בדיוק?

כשלקוחות רוכשים שירותי מחשוב ענן, החברה שמספקת להם את השירותים ממלאת את הבקשות האלו באמצעות אוטומציה מתקדמת, במקום בהקצאה ידנית. היתרון העיקרי הוא הזריזות היכולת להחיל משאבי מחשוב, אחסון ורשת מופשטים על עומסי עבודה לפי הצורך, ולהשתמש בשפע של שירותים שנבנו מראש.

הענן הציבורי מאפשר ללקוחות להשיג יכולות חדשות מבלי להשקיע בחומרה או בתוכנה חדשים, אלא לשלם לחברה שמספקת שירותי מחשוב ענן דמי מנוי או שלום רק עבור המשאבים שהם משתמשים בהם. 

הגדרות מחשוב ענן לכל סוג

מערך השירותים שניתנים באמצעות מחשוב ענן הוא עצום, אך רובם נכנסים לאחת הקטגוריות הבאות:

תוכנה כשירות (SaaS)

סוג זה של מחשוב ענן ציבורי מספק יישומים דרך האינטרנט. את היישומים הפופולריים ביותר שניתנים לעסקים ניתן למצוא ב-G Suite של גוגל, וב-Office 365 ש מיקרוסופט. כמעט כל היישומים הארגוניים, כולל החבילות השונות שהם רוכשים מבוססים על מודל התוכנה כשירות. 

ברוב המקרים, יישומים אלו מציעים אפשרויות תצורה נרחבות כמו גם סביבות פיתוח שמאפשרות ללקוחות לתקן את השינויים והתוספות שלהם.

הגדרת תשתית כשרות (IaaS)

ברמה בסיסית, חברות שמספקות שירותי מחשוב ענן מציעים שירותי אחסון ומחשוב על בסיס תשלום לשימוש. אבל מערך השירותים המלא המוצע על ידי כל חברה הוא מדהים: מאגרי מידע ניתנים להרחבה, רשתות פרטיות וירטואליות, ניתוחי נתונים גדולים, כלים למפתחים, למידת מכונה, ניטור יישומים וכן הלאה. 

שירותי האינטרנט של אמזון הייתה ספקית תשתית כשרות הראשונה ונשארה המובילה, ואחריה מיקרוסופט, פלטפורמת הענן של גוגל, ו-IBM Cloud.

הגדרת פלטפורמה כשירות (PaaS)

גישה זו של מחשוב ענן מספקת מערכות שירותים ותזרימי עבודה שממוקדים באופן ספציפי למפתחים, שיכולים להשתמש בכלים, תהליכים וממשקי API משותפים על מנת להאיץ את הפיתוח, הבדיקה והפריסה של יישומים. 

עבור ארגונים, פלטפורמה כשירות יכולה להבטיח שלמפתחים תהיה גישה מוכנה למשאבים, לעקוב אחר תהליכים מסוימים ולהשתמש רק במערך שירותים מסוים, בעוד שמפעילים שומרים על התשתית הבסיסית.

הגדרת פונקציית שירות (FaaS)

זוהי גרסת מחשוב ענן ללא שרת, שמוסיפה שכבה נוספת של הפשטה, כך שמפתחים מבודדים לחלוטין מכל מה שנמצא בערמה שמתחת לקוד שלהם. במקום לעבוד עם שרתים, מכולות ושעות זמן יישום, הם מעלים בלוקים של קוד פונקציונלי ומגדירים אותם על ידי אירוע מסוים, כגון הגשת טופס או קובץ שהועלה. 

כל העננים העיקריים מציעים פונקציית שירות, והיתרון המיוחד של יישומים אלו הוא בכך שהם אינם צורכים משאבי שירות עד שמתרחש אירוע, מה שמפחית את דמי התשלום לשימוש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת חלופות לאילוף כלבים מסורתי בהגדרות פרישה
כשזה מגיע לאילוף כלבים במסגרות פרישה, שיטות מסורתיות לא תמיד מתאימות בצורה הטובה ביותר. הסביבה...
קרא עוד »
ינו 05, 2024
איך לעשות חתימה למייל ולהוסיף אותה?
בעולם שעבר להתנהלות מרחוק, מתגברת חשיבותה של חתימת המייל המעוצבת והצורך לשקף דרכה מסרים שמאפיינים את...
קרא עוד »
דצמ 30, 2020
קידום אתרים בתקופת הקורונה – בעד או נגד?
מזה מספר חודשים שהקורונה משתוללת בעולם, משתקת עסקים, סוגרת חנויות וגורמת לאנשים לחשוב פעמיים לפני...
קרא עוד »
יול 08, 2020