הסיפור של העסק שלכם: הדרך להעביר מסר מדויק ומרגש בסרט תדמית

נכנסתם לעולם השיווק הדיגיטלי? בטח שמעתם על סרטי תדמית, אבל יש פה משהו שפחות מדברים עליו: איך לספר את הסיפור של העסק שלכם בצורה שרק הטובים ביותר יודעים לעשות. למה זה כל כך חשוב? כי סרט תדמית לעסק – יהב הפקות הוא הרבה יותר מסתם סרט – זה כלי שעובד בשבילכם 24/7, משכנע, מרגש ומחבר ישירות עם הלב של הלקוחות שלכם.

איך מתכננים סרט תדמית שיגרום לקהל להתרגש ולא להפסיק להקשיב?

זה מתחיל בלהבין משהו מאוד בסיסי: כל עסק הוא כמו ספר – יש לו עלילה, דמויות, ומסר. אם אתם רוצים שיקחו אתכם ברצינות, הסרט שלכם חייב לספר את הסיפור הזו כמו שצריך.

  • מהי העלילה המרכזית? זה לא רק “מה אנחנו עושים” אלא “למה אנחנו עושים את זה”. אנשים לא קונים מוצרים, הם קונים משמעות, ערך ורגש.
  • מי הגיבור? האם זה אתם, המייסדים? האם זו העובדת בחנות? או אפילו הלקוח שמקבל פתרון לבעיה שלו?
  • מה הקונפליקט והפתרון? כל סיפור טוב חייב לכלול תקיעה שבו משהו לא עובד ופתרון שמשנה את המשוואה.

אתם רוצים שבסוף הסרט הקהל שלכם אומר לעצמו: "כן! זה העסק שלי, זה מה שאני מחפש!"

3 סודות שיקפיצו את סרט התדמית שלכם למקומות שלא הכרתם

  1. לשאול את השאלות הנכונות לפני הצילום
    מי הקהל שלכם באמת? מה הכי גורם לו לרצות אתכם? מה הפחדים שלו? מה החלומות שלו? מענה מדויק לשאלות האלה ייצור חיבור אמיתי בסרט.
  2. לשחק עם קצב ויזואלי ומוזיקלי – אל תתנו לאף אחד להירדם
    קצב העריכה, המוזיקה המדויקת והצילומים שמספרים את הסיפור בלי מילים – אלו האלמנטים שיגרמו לאנשים לא רק לצפות, אלא להרגיש.
  3. להכניס אמפטיה ורגישות אנושית
    תראו את הפנים מאחורי העסק. תשאירו מקום לטאץ׳ אנושי – הבעות, חיוכים, צחוקים, רגעים קטנים של גילוי עצמי. זה מה שבונה אמון.

למה רוב סרטי התדמית לא מצליחים? מה אתם צריכים לעשות אחרת

המון סרטים מתמקדים בהצגה יבשה של מידע: “אנחנו חברה X, אנו נותנים שירות Y, יש לנו וותק של ז.” הם שוכחים שסרט תדמית טוב הוא קודם כל חוויה רגשית. ואם אין רגש, אין חיבור.

  • קהל היום רוצה לספר סיפור שהוא יכול להזדהות איתו.
  • הוא רוצה לראות את הערכים שלכם, את התשוקה שלכם.
  • הוא רוצה להרגיש שהעסק שלכם הוא לא רק עוד מישהו שמוכר משהו, אלא שותף לדרך.

איך עושים את זה נכון?
תשימו את הלקוח במרכז – ואף פעם לא את עצמכם.

פשוט תספרו את הסיפור מזווית הלקוח: מה הבעיה שלו ואיך אתם משנים אותה.

התחילו מאנקדוטה – אולי רגע שבו הלקוח שלכם גילה את הפתרון שלכם? או הרגע שבו אתם הבנתם שזו המשימה שלכם?

למה זה כל כך משכנע?
כי אנשים מתחברים לבעיות שלהם יותר מאשר לנתונים.

התפתחות הסרט – 5 שלבים לגיבוש המסר המדויק

  1. השראה – סיפור ההקמה שמזעזע ונותן השראה
    תספרו מי אתם ומאיפה באתם. זה מראה על אמינות ומכניס אנרגיה.
  2. האתגר – הצגה ברורה של הבעיה שהעסק פותר
    זה המקום ליצור מתח רגשי: הנה הבעיה הגורמת לכאב.
  3. הפתרון – איך העסק שלכם מביא שינוי
    כאן תערבו עובדות, תוצאות, ושביעות רצון.
  4. ההוכחה – המלצות, סיפורי הצלחה או נתונים
    בשביל להעיף כל ספק.
  5. קריאה לפעולה שמזמינה ומסתיימת בהבטחה
    משהו שאי אפשר לסרב לו, בלי להלחיץ.

שאלות ותשובות שחושפות את כל מה שרציתם לדעת על סרטי תדמית

  • איך לדעת אם הסרט שלי מספיק טוב?
    אם הוא מעלה את הדופק ונותן תשובה ל-“למה דווקא אתם” – הוא כבר בדרך.
  • מה האורך האידיאלי לסרט תדמית?
    בדרך כלל 2-4 דקות מספיקות, מבלי לאבד את הקצב.
  • כמה פעמים צריך להציג את המסר בסרט?
    לפחות 3 פעמים שונות, בלי לשעמם.
  • האם כדאי להשקיע בעוד סרטונים קטנים?
    כן! סרטוני קצרים שיכולים לשמש ברשתות החברתיות מעולים, אבל הסרט התדמית הוא הביג פיקצ'ר.
  • איך לבחור את המוזיקה?
    משהו שמשדר אנרגיה וזהות של העסק, לא משהו שינסו להיות פופולרי, כי זה עלול להרעיש.

טיפים אחרונים: אל תחששו להיות קצת פרועים

רגע, מי אמר שסרט תדמית חייב להיות יבש? תטעמו, תתנסו!
שילוב של הומור, רגעים אותנטיים, קצת טיזר כמו אצל חברת יהב הפקות – הכל עוזר להפוך את הסרט ליצירה שאתם ממש גאים בה.

והכי חשוב: תעשו את זה עם חיוך. כי חיוך מדבק, גם למסך.

בסופו של דבר, סרט תדמית שכתוב ומתוכנן נכון הוא כזה שיספר את הסיפור שלכם – לא רק את העובדות, אלא את הלב. הוא יגרום ללקוחות להרגיש שאתם שם עבורם, לא רק מוכרים, אלא שותפים אמיתיים.

אז למה אתם ממתינים? לכו לכתוב את הסיפור שלכם, ותנו לו לעוף!

טכנולוגיה פיננסים רכבים שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עצות פנימיות לשיפור משחק השיווק המקוון שלך
בעולם המהיר של שיווק דיגיטלי, להישאר קדימה דורשת יותר מסתם מעקב אחר טרנדים; מדובר על העמקת ההבנה שלך...
קרא עוד »
אפר 24, 2024
תרגום בבילון לעומת תרגום גוגל טרנסלייט – ההבדלים
כמעט כל אדם נעזר כיום בשירותי התרגום המקוונים של גוגל טרנסלייט מדי פעם בפעם. כמו כן, כמעט כל אדם שנעזר...
קרא עוד »
יול 01, 2021
מדוע אמן חושים הוא חובה להופעה שלך
בזירה השוקקת של שואו ביזנס עולה לא פעם השאלה: האם יש צורך לשלב אמן חושים בצוות ההפקה שלכם? התשובה,...
קרא עוד »
ינו 12, 2024
איקומרס – מה זה ואיך משתמשים בכלי זה?
אחד התחומים שהתפתחו בשנים האחרונות בצורות שונות, ולמעשה הפכו את האינטרנט לכלי המוביל והמשמעותי...
קרא עוד »
נוב 23, 2021
תובנות חיוניות לתיקון שואבי אבק רובוטיים ומכשירי חשמל
בנוף המתפתח של הטכנולוגיה הביתית, הבנת התיקון של שואבי אבק רובוטיים ומכשירי חשמל הופכת חיונית יותר...
קרא עוד »
מאי 01, 2024
בניית אתרים – המדריך המלא
ההי-טק הישראלי נמצא בתנופה בשנים האחרונות והוא מושך אליו צעירות וצעירים (אבל לא רק) מכל סוג של...
קרא עוד »
ינו 10, 2022
איך לומדים לשחק פוקר?
פוקר הוא משחק של מיומנות, אסטרטגיה ומזל. זה לא משחק שאתה יכול ללמוד תוך כמה ימים. זה לוקח שנים של תרגול...
קרא עוד »
אוג 07, 2022
האם זה מומלץ שיהיה לכם ציוד כושר ברמה הגבוהה ביותר שיש? 6 דברים שחובה לדעת על הבחירה הנכונה
בחירת ציוד כושר איכותי יכולה לשנות את חוויית האימון שלכם מן היסוד. ציוד נכון לא רק ישפר את האימונים...
קרא עוד »
מאי 25, 2024
השוואת מחירים בסלולר – לשלם פחות לחסוך יותר
אפליקציות להשוואת מחירים בסלולר הן דרך מצוינת לחסוך כסף. החלק הטוב ביותר הוא שהם בחינם וקלים לשימוש....
קרא עוד »
נוב 30, 2022
הצדדים החשובים בכל הקשור לתכנון מס בינלאומי
בעידן הגלובליזציה, לא ניתן להתעלם מהמושג תכנון מס בינלאומי. כמעט כולנו נתקלים בעסקאות עם צדדים זרים,...
קרא עוד »
אוג 06, 2024
תהליך בדיקת הבית: מה קונים צריכים לדעת?
בתהליך בדיקת דירה לפני מסירה יש יותר ממה שקורה ביום הבדק בית. כקונה, ישנם צעדים מסוימים שאתם יכולים...
קרא עוד »
יונ 28, 2022
ארונות אחסון לכימיקלים לסביבת עבודה בטוחה יותר
לא רבים מודעים לכך שמאחורי הקלעים פועלות מעבדות רבות העומלות על מחקרים שמטרתם לשפר את איכות חיינו....
קרא עוד »
ינו 21, 2024