איך בונים חנות וירטואלית
אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות עסקים גדולים או קטנים, יזמים פרטיים או אחרים, היא חנות וירטואלית. היום כמעט בכל אתר אינטרנט שמכבד את עצמו, כל עסק שמכבד את עצמו, כולל חנות כזו, בין אם זה לצורך מכירת מוצרים או שירותים.
השאלה היא, כיצד בונים חנות וירטואלית שיכולה לעזור ולקדם את האינטרסים של העסק או של בעל המקצוע. כפי שאנחנו יכולים להניח, יש לא מעט דברים שצריך לבצע לשם כך כמו לבחור פלטפורמה של מג'נטו או אחרת. המטרה היא אמנם הקמת חנות, אך זה לא מספיק רק לבנות אותה אלא היא צריכה להתאים למה שהגולשים מחפש, מצד אחד, ומצד שני, לענות על הצרכים של בעל האתר אשר עבורו בונים את החנות.
לפני שנציג כמה נקודות לבניית חנות וירטואלית, חשוב להבהיר, כל אחד אמור לבנות חנות שתתאים לצרכים שלו. אין היגיון לבנות חנות וירטואלית ללא אפיון ספציפי לצרכים של העסק. הרי ברור שבעל חנות בגדים, נניח, לא צריך חנות שדומה לזו שמחזיק בעל חנות מוצרי חשמל. יש הבדל בין השניים, והוא בא לידי ביטוי במאפיינים של החנות, בין היתר.
אז כיצד בונים חנות? ראשית, צריך לדעת מה הם הצרכים של העסק, מה המאפיינים שלו, מי קהל היעד שלו ומה אמורות להיות המטרות של החנות.
שנית, צריך לעשות חלוקה נכונה של כל המוצרים והשירותים, על מנת שיהיה קל לקטלג אותם, ועל מנת שיהיה קל למצוא כל מוצר ושירות. הרעיון הוא שהחנות תכלול מנוע חיפוש פנימי שתעבוד על פי מאפיינים מסוימים. בצורה כזו יהיה קל יותר לכל לקוח להגיע לכל מוצר שהוא מחפש.
שלישית, צריך לוודא שכל מוצר או שירות, מוצג בצורה מלאה ומפורטת. זה אומר, מפרט מלא של כל אחד מהם, זה אומר מידע אינפורמטיבי מדויק ומעודכן, על מנת שהלקוח יוכל לבחור את המוצר או את השירות שמתאימים לו.
ארבע, אנחנו צריכים לייצר חנות וירטואלית שתתאים בצורה מלאה למבנה של האתר כפי שניתן לראות באתר של אגאי. כלומר, אנחנו צריכים לייצר קשר ישיר בין החנות לבין האתר, לכן גם צריך שיהיה קשר ישיר בין החנות לעסק שעומד מאחוריו.