מקרים בהם לא כדאי לחסוך על קידום בגוגל
אין ספק שקידום אתרים בגוגל הינו אחד מכלי השיווק העוצמתיים שנתונים לרשות בעלי
האתרים. מכיוון שוגל אחראית לרוב המוחלט של נפח החיפוש בישראל, כמעט ואין טעם
לקדם אתרים במנועי חיפוש אחרים (בישראל). קידום אתרים אורגני אמנם איננו כרוך
בתשלום ישיר לחברת גוגל אך הוא כן כרוך בהוצאות בין אם מדובר בתשלום לכותבי תוכן
בעבור כתיבת מאמרים או תכנים אחרים לאתר או בעבור רכישת מאמרים באתרים חיצוניים
לצורך הפניית קישורים. קידום אתרים אורגני תלוי הרבה בנפח העבודה שמקדם האתרים
משקיע אך לא רק בכך אלא גם באיכות העבודה. אז מתי אפשר לחסוך ויותר חשוב, באילו
מקרים כדאי להשקיע בקידום בגוגל?
שוק תחרותי
בעבר היה מספיק להקים אתר חדש, למלא אותו קצת בתוכן ואולי לפזר כמה קישורים
(אפילו באתרים לא איכותיים) והאתר היה מגיע מיד לעמוד הראשון בגוגל. בעבר הרחוק זה
היה מפני שלא היו הרבה אתרים בגוגל ובהמשך בגלל שלא הרבה ידעו איך או השקיעו
בקידום האתר שלהם. היום, במידה והאתר שלכם לא נמצא בנישה בתולית לחלוטין, סביר
להניח שהמתחרים שלכם משקיעים בקידום האתר שלהם לפחות במידה מסוימת. מסיבה זו
כאשר מדובר בקידום אתר המשתייך לשוק תחרותי חשוב להשקיע בקידום האתרים ובניית קישורים כמה
שניתן.
תחום רחב
ישנם אתרים העוסקים בתחום מאוד ספציפי ובאים לענות ממש על בעיה אחת. אתרים
אחרים, כמו אתרים של עורכי דין לדוגמא, מבקשים לענות על צרכים רבים של אנשים. עורך
דין פלילי לדוגמא, יכול לעזור לאדם אשר מבקש להגן על עצמו במקרים רבים בין אם מדובר
בהליכי מעצר, משפט פלילי בתחומים שונים ועוד. מסיבה זו, במידה והאתר של עורך הדין
יהיה מצומצם ויכיל רק ראשי פרקים של שירותיו, יהיה קשה יותר לאנשים למצוא את האתר
שלו. בנוסף, על ידי פתיחת בלוג בתוך האתר וכתיבת מאמרים המכילים מילות מפתח שונות
ניתן להגיע לקהל יעד רחב יותר. דוגמא לכך תהיה כתיבת מאמר המכיל את הביטוי "איך
עורך דין יכול לקצר תקופת מעצר". סביר להניח שביטוי שכזה יהיה מחופש גם על ידי מי
שעוזר או מי שבעצמו נמצא תחת הליכי מעצר ולכן יוכל האדם להכיר את עורך הדין דרך
התוכן שבאתר שלו או במקרים אחרים להכיר במקצועיותו של עורך הדין עוד בשלבים
מוקדמים, לפני שהוא פונה לקבלת שירותים בתחום.