הדיו – המצאה עולמית!

דיו הוא דבר גאוני. איפה שלא תסתכלו, תראו כיום סימנים של דיו. כל מה שמודפס מסביבכם, כל מסמך, כל פיסת נייר, כל מדבקה, סטיקר, שלט חוצות, הכול עובד עם דיו, או לחילופין עם טונר. הדיו הוביל לשינוי אדיר בעולם עוד הרבה לפני המדפסות. בכל זאת, הטכנולוגיה שמאפשרת יצירת דיו למדפסת brother היא לא אותה הטכנולוגיה שאפשרה לסופרי הסת"ם להעתיק את התנ"ך גם לפני מאות שנים (גם בימינו!)

הדיו הוא בעצם נוזל מיוחד, שמכיל בתוכו תערובת של פיגמנט או צבע. הדיו דבק במסמך בצורה זו או אחרת, ומייצר את התמונה שאנו רוצים להדפיס. בין אם זו תמונה או ציור, טקסט או שילוב של הכול, הדיו מאפשר לנו להעביר מידע לנייר, לשמור עליו, להפיץ אותו, ולחזור אליו בעתיד בקלות ובמהירות.

קצת על ההיסטוריה של הדיו

היסטוריה זה דבר מעניין, וכאשר מדובר בהמצאות ששינו את פני העולם, הרי שההיסטוריה שלהן זה דבר לא רק מעניין, אלא מרתק. דוגמה פשוטה לכך היא סוגי הדיו שהיו בשימוש במהלך ההיסטוריה האנושית, והשימושים השונים שלהם:

  • דיו מקליפות אגוזים – קראתם נכון, ישנם סוגי דיו שמיוצרים, או יוצרו לפחות, מתערובת של קליפות אגוזים וזרעים. הצבע, הפיגמנט והשמנוניות, יצרו תערובת שאפשרה לנו לכתוב ולצייר.
  • דיו מדיונונים – כידוע, הדיונון נקרא על שם החומר שהוא מפיק, הדיו, לצד המילה תמנון, שהוא בעצם שילוב של מילים שמונה וזרועות. הדיונון מייצר דיו כדי להרחיק אויבים ממנו, ואנחנו משתמשים בחומר דומה בתור דיו למדפסות. מה לעשות, כל אחד והצרכים שלו.

מהפפירוס ועד למדפסת הביתית

נייר הפפירוס המצרי המפורסם נהיה מפורסם בין היתר בזכות הטכנולוגיה שבה הוא יוצר, והעמידות הרבה של הדיו שלו, כבר בשנת 26 לפנה"ס. דור הולך ופוחת, וכמו שאנחנו לא יודעים בדיוק איך המצרים חנטו את המתים שלהם, בטכנולוגיה שאפשרה להם להשתמר במצבם עד ימינו אנו, אנחנו לא בדיוק יודעים כיצד הם ייצרו דיו כה איכותי.

מה שבטוח, מחסנית דיו למדפסת brother תפיק לכם הדפסים מהר יותר ממה שלקח לכתוב ולייצר נייר פפירוס, וכל דיו למדפסות שונות בימינו יפיק מוצר באיכות גבוהה דיו עבור השימוש שלנו, וכל עוד לא משנה לכם שהמסמך שלכם יהיה קריא גם בעוד 3000 שנים, אתם תהיו בסדר גמור.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שאתה צריך לדעת על קידום אורגני בפייסבוק
פייסבוק הפך בעשור הנוכחי לתופעה מרכזית בחיינו ולאתר עם מיליארדי גולשים יומיומיים. כתוצאה מכך הוא הפך...
קרא עוד »
פבר 18, 2019
בחינת חלופות טריא: ההטבות של השקעות P2P
בנוף ההולך ומתפתח של הפיננסים, מערכות השקעות Peer-to-Peer (P2P) זכו למשיכה כדרך אטרקטיבית למשקיעים המחפשים...
קרא עוד »
מרץ 06, 2024
מנוי לחיסונים לכלבים – למה זה כדאי?
חושבים לעשות חיסון לכלב שלכם בקרוב? אם יוצא לעשות זאת לעתים קרובות, ואתם רוצים לחסוך בעלויות...
קרא עוד »
ספט 13, 2020