איך משלבים אסטרטגיה עסקית עם קידום בגוגל ובפייסבוק
היום, כשעסק מגבש לעצמו אסטרטגיה עסקית בתחום שלו, מתוך מטרה להגיע אל קהל לקוחות חדש וכן לשמר על קהל לקוחות קיים, הוא לא יכול לוותר על האופציה של קידום העסק בכלל וקידום האתר שלו בגוגל ובפייסבוק. זה חלק משמעותי ורחב באסטרטגיה לטווח הרחוק.
על מנת להבין את ההקשר בין השניים, צריך להבין את המשמעות של קידום בגוגל או ברשתות חברתיות עבור כל עסק, בכל תחום. היום, אף עסק לא יכול להסתמך אך ורק על איכות המוצר או השירות שהוא מספק, הוא חייב לדעת כיצד לשווק אותם, הוא חייב לדעת כיצד למתג ולשווק את העסק שלו לקהל הרחב, ועליו לעשות את זה בצורה נרחבת, באופן שיקדים את המתחרים שלו, בין אם זה מבחינת הרלוונטיות וכן מבחינות אחרות.
לשם כך, יש להכיר את כל הנושא של קידום אורגני בגוגל וכן קידום ברשתות חברתיות. אחרת, העסק עלול להיתקע באסטרטגיות שיווק ומכירה ישנות, שאינן רלוונטיות או לפחות אינן ממצות בצורה נכונה את כל היכולות של העסק וכן את כל היכולות שקיימות בתחום.
חשוב לציין, כאשר בוחרים להיעזר בכלי של קידום אורגני בגוגל או ברשתות חברתיות, נהנים לא רק מאפשרות חשיפה גבוהה ומשמעותית יותר ולא רק מכלים הרבה יותר עוצמתיים לפרסום, אלא גם נהנים מכלים ייחודים לניתוח נתונים, דבר שיכול לעזור גם בפונקציות אחרות באסטרטגיה הרחבה. למשל, אם משתמשים בכלים של ניתוח צורכי קהל ומשתמשים בגוגל או בפייסבוק, אפשר להיעזר בנתונים שמתקבלים גם לצרכים אחרים, מעצם זה שאפשר לקבל תוצאות מאוד איכותיות, ממוקדות, על בסיס מאפיינים שונים של גיל, מין וכדומה.
> למדו איך משיגים קישורים שיעזרו בקידום אתר האינטרנט שלכם
איך משלבים קידום בגוגל ופייסבוק בתהליכי אסטרטגיה עסקית
בשלב הראשון, יש לבצע ניתוחים מתאימים של המידע אשר עומד לרשותנו. יש לבחון היטב את הנתונים, בין אם זה של אפשרויות הקידום והתוצאות, טראפיק באתרים, פעילויות וכדומה. בהתאם לכך, אפשר להסיק באיזו אסטרטגיה ננקוט מבחינה עסקית רחבה ובפרט בכל מה שקשור לקידום ושיווק.
בשלב השני, אפשר לפעול הפוך, כלומר, ברגע שמחליטים על אסטרטגיה מסוימת, למשל לקידום מוצרים ושירותים מסוימים, אז אפשר לבחון כיצד להיעזר בגוגל או בפייסבוק, בשביל לממש את אותה אסטרטגיה בצורה נכונה, בצורה מושכלת, על מנת לקבל תוצאות איכותיות.
צריך להדגיש שעלינו גם לקחת בחשבון את התקציב שעומד לרשותנו וכן את האפשרויות השונות שאנחנו יכולים להיעזר בהן. למשל, דרך העברת תקציבים לפרסום בגוגל ובפייסבוק על חשבון מוצרי פרסום אחרים, למשל, דרך יצירת מוצרים דיגיטליים משמעותיים יותר, דרך מעבר לפעילות עסקית רחבה וענפה יותר באינטרנט ועוד.
במילים אחרות, ברגע שאנחנו משלבים את גוגל ופייסבוק בתהליך השיווק והפרסום שלנו, אנחנו למעשה פותחים לעצמנו אופציה רחבה יותר לפעילות עסקית הרבה יותר משמעותית ועדכנית.
> צרי למשפחה בטחון כלכלי, קראי על אימהות ועבודה מהבית