קישורים טובים וקישורים רעים – למה אתם צריכים את שניהם?

מכיוון שהקישורים הינם בעלי משקל רב בהליך הקידום האורגני הרי שחלק ניכר מעבודת המחקר והלימוד של מקדמי אתרים בישראל הרי שיש לא מעט השגות לגבי הערך האמיתי של הקישורים, כמה קישורים צריך כדי לקדם אתר, באילו קישורים כדאי להשקיע ועוד. למעשה בעבר היו המקדמים ובעלי האתרים משקיעים בהשגת קישורים מכל הבא ליד ומכל רחבי האינטרנט. קישורים יותר טובים, פחות טובים, מתוך מאמר, מתפריט צדדי וכו'. לאחר עדכוני גוגל לאורך השנים הקישורים הסתמיים אינם בעלי ערך ממשי לקידום האורגני של האתר בגוגל ולכן החלו המקדמים להשקיע רק ביצירת קישורים איכותיים לאתר המקודם.

 

האם זה נכון להשקיע רק בקישורים איכותיים לאתר?

כמובן שההיגיון הבריא מאחורי מחשבה זו היא שככל שנשקיע את המשאבים שלנו בקישורים יותר איכותיים ויותר קישורים שכאלה הרי שנזכה כביכול להליך קידום איכותי יותר ויותר נקודות זכות בגוגל. הבעיה היא שאותם מקדמים שוכחים דבר אחד פשוט: הרצון של גוגל היא שהאתרים יקבלו את הקישורים הללו באופן טבעי ככל האפשר. כלומר – האידיאל מבחינת גוגל היא שהאתר יהיה מספיק איכותי ואמין שאנשים ישתפו את האתר מרצונם ומהקישורים הללו. בפועל זה לא מה שקורה ומקדמים ובעלי אתרים יוזמים בעצמם את הקישורים אולם כדי שזה יראה טבעי ככל האפשר – מה שרוב המקדמים מפספסים כיום הוא העובדה שצריך להשקיע בתמהיל קישורים כמה שיותר טבעי ולצורך כך חייב שהוא יכלול גם קישורים פחות טובים.

 

כיצד קישורים פחות טובים תורמים לנו?

אם אנו רוצים שתמהיל הקישורים שלנו יראה טבעי הרי שחשוב להשקיע גם בקישורים פחות טובים, לא צריך להשקיע הרבה כסף או בכלל להשקיע כסף (יותר זמן) אבל חשוב שיהיו גם קישורים כאלה. הרי שאם באופן טבעי אנשים היו מקשרים אלינו מרחבי הרשת הרי שחלק מהקישורים היו באופן טבעי גם פחות איכותיים אז אם גוגל רואה שכל הקישורים לאתר שלנו הם אך ורק קישורים איכותיים הרי שזה לא טבעי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קוד החיים: מי באמת צריך ללמוד תכנות?
האם אי פעם חשבתם לעצמכם "אולי אני צריך ללמוד לתכנת"? אתם לא לבד. בעידן הדיגיטלי, תכנות נראה כמו...
קרא עוד »
יול 18, 2024
ניווט בתיקוני פלייסטיישן: המדריך החיוני
הריגוש של המשחקים בפלייסטיישן הוא ללא תחרות עד לרגע בו הוא נתקל בשיהוק. בין אם מדובר באור מהבהב...
קרא עוד »
דצמ 07, 2023
דחיקת אזכורים שליליים בגוגל
האלגוריתם של גוגל מאוד קפדני בכל הנוגע לאזכורים שליליים. אם למשתמש יש מילה שלילית בתוצאות החיפוש שלו,...
קרא עוד »
נוב 12, 2022