שיווק באמצעות הפצת SMS

מטבע הדברים,אחת מטכנולוגיות השיווק היעילות והמקובלות ביותר שניתן למצוא היום היא טכנולוגיית השיווק בהפצת SMS. בעזרתה מפרסמים יכולים להגיע ישירות למכשיר הקרוב ביותר לקהל היעד שלהם–הטלפון הסלולרי ולהעביר את המסר כמה שיותר ממוקד.

שיקולי עלות-תועלת היו מאז ומעולם לקו המנחה של עולם השיווק. כל מפרסם באשר הוא שואף למקסם את המשאבים העומדים לרשותו ולו רק כדי להגיע לכמות גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים במינימום עלות. בעידן שבו כל אדם מסתובב עם טלפון אחד, וברבים מן המקרים, אף עם יותר מטלפון אחד בכיסו, הופך השיווק באמצעות SMS ליעיל מאין כמותו. למעשה סביר כי כל הודעת SMS שתישלחו לנמענים תיפתח על ידם תוך פרק זמן קצר ביותר וזאת בניגוד להודעות פרסומיות הנשלחות בשיטות שיווק אחרות. ואם לא די בכך, הרי שמחקרים הוכיחו שלא פחות מ-70% מהחיפושים המבוצעים באמצעות הטלפון הנייד מסתיימים בפעולה במהלך שעה אחת ממועד החיפוש.

נתונים לנייד

היתרון המשמעותי ביותר בשיווק באמצעות SMS טמון נעוץ בהיותו פרסום ישיר ובלתי אמצעי ללא כל צורך בתיווך כזה או אחר מלבד המכשיר, שהפך במידה רבה לחברו הטוב ביותר של האדם– הטלפון הנייד שלו. תתפלאו לגלות שבעוד האדם הממוצע ידווח על אובדן ארנקו לאחר 26 שעות לערך, הרי שדיווח על אובדן הטלפון הסלולרי יגיע לאחר לא יותר מ- 68 דקות בממוצע.

רוצים עוד נתון מדהים?

אדם ממוצע יגיב לדואר אלקטרוני שנשלח אליו תוך 90 דקות. מענה להודעת SMS ייקח לא פחות מ – 90 שניות בלבד.

שיווק ממוקד יותר ואישי יותר

שיווק באמצעות שליחת SMS מאפשר למפרסמים לחבר הודעות בעלות גוון וצביון אישי שיכולות להטות את הכף ולהניע את הצרכן לפעולה. כך למשל, דמיינו לעצמכם שאתם מקבלים הודעת SMS שבה מוזכר שמכם בצירוף ברכת מזל טוב ליום הולדתכם ועמה גם ההודעה על הטבה מיוחדת שמחכה לכם בחנות לרגל האירוע. אין ספק שאל הודעה זו היה מלווה כיף גדול, הרגשה שאף יכולה לשכנע אתכם בנקל ללכת דווקא היום לאותה החנות ולפנק את עצמכם.

נקודה למחשבה

הפרסום ב- SMS נעשה אך ורק אחרי שניתן לכך אישור מפורש מצדו של הנמען. אישור מהסוג הזה משמש עבורכם כאסמכתא משפטית לכל עניין ודבר ועל כן הוא עשוי למנוע כל התדיינות עתידית בבית המשפט, על אחת כמה וכמה לאחר כניסתו לתוקף של חוק הספאם. עצם מתן האישור לקבלת ההודעות מצביע על כך שהנמען מעוניין לקבל את העדכונים שלכם ולצרוך את המוצרים שיש לכם להציע. כל עוד תקפידו להיות אטרקטיביים– אין כל סיבה שהלקוח הארעי לא יהפוך לקבוע ומאוחר יותר, אף לשגריר של המותג שלכם.

הצלחה מוכחת – כל פעם מחדש

לסיכום, כפי שניתן לראות שיטת הפרסום ע”י הפצת SMS מוכיחה את יעילותה בכל פעם מחדש משום שיש בכוחה להגיע לאמצעי התקשורת הזמין והקרוב ביותר לכל אדם – הטלפון האישי שלו. בעידן של תקציבי פרסום המצטמצמים מרגע לרגע וטכנולוגיה חכמה שצוברת תאוצה, עולה חשיבותו של השיווק באמצעות הפצת SMS. שיטת שיווק זו הנה ממוקדת וישירה יותר במיוחד בשל העובדה שהמרחק בינה לבין ההגעה הפיזית לבית העסק או להזמנת המוצר או השירות באמצעות הטלפון, הוא הקצר ביותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קודקס ההגנה: 7 יסודות לפני השקעה במערכות הגנה ואבטחה עסקיות
בנוף עסקי שנשלט על ידי טרנספורמציה דיגיטלית, לא ניתן להפריז בצורך במערכות הגנה ואבטחה עסקיות חזקות....
קרא עוד »
אוק 29, 2023
קישורים טובים וקישורים רעים – למה אתם צריכים את שניהם?
מכיוון שהקישורים הינם בעלי משקל רב בהליך הקידום האורגני הרי שחלק ניכר מעבודת המחקר והלימוד של מקדמי...
קרא עוד »
מרץ 12, 2022
ספק ותשתית אינטרנט
איך לבחור ספק ותשתית אינטרנט בדרך הטובה ביותר והאם כל הספקיות מספקות את אותו השירות? בואו ונלמד כיצד...
קרא עוד »
מרץ 30, 2022