מה זה גוגל שופינג ואיך זה עובד?

גוגל שופינג

כשאנחנו נכנסים למנוע החיפוש של גוגל לחפש מוצר כזה או אחר, יש הרבה תוצאות חיפוש המתחלקות ל-2 אזורים. האזור האורגני – עם 10 תוצאות חיפוש בעמוד סטנדרטי והאזור של המודעות הממומנות.

באזור האורגני שמושפע מהאלגוריתם של גוגל המורכב ממעל 200 פרמטרים שונים , נוכל לראות תוצאות בפורמטים שונים כמו מודעות מבוססות מיקום, סרטונים , תמונות וגוגל search Graph.

באזור של המודעות הממומנות רוב האנשים רגילים כבר שנים לראות מודעות טקסט של 2 כותרות ומתחתן 2 משפטי עזר יותר ארוכים . אלו הן מודעות החיפוש. אך יש פורמט נוסף שנכנס לפלטפורמה הפרסומית כבר ב-2002 , אבל הגיע לישראל רק בשנים האחרונות והוא נקרא מודעות שופינג.

 

גוגל שופינג זה כלי שמטרתו לאפשר לבעלי עסקים ובעלי מקצוע, להציג את המוצרים שלהם באופן ישיר ללקוחות שלהם, דרך מנוע החיפוש של גוגל בצורה ויזואלית. למשל, אם אנחנו מחזיקים ברשותנו חנות נעליים ומציעים דרך אתר האינטרנט מוצרי הנעלה שונים למכירה, אז דרך קמפיינים בגוגל שופינג, יש לנו אפשרות להציע את המוצרים השונים ישירות , אפילו ישר לעמוד המוצר, ברגע שמישהו מהגולשים מחפש ביטוי רלוונטי.

 

בצורה כזו, אנחנו לא צריכים לחכות שהגולש ייכנס לאתר שלנו, אלא יש לנו אפשרות להציע לו את מה שאנחנו מספקים ישירות עוד בעמוד הראשי של גוגל אחרי שהוא מקליד את שורת החיפוש. היתרון כאן הוא כפול כי אם המוצר לא רלוונטי אליו או המחיר יקר מידי , הגולש לא יכנס לאתר ואנחנו לא נשלם על ההקלקה הזו.

חשוב להדגיש, כמו בכל המודעות של גוגל , המוצרים שלנו עומדים לצד מוצרים של חברות ועסקים אחרים, ולכן רק המוצרים הרלוונטיים ביותר או האטרקטיביים ביותר יזכו להקלקות וכל השאר יסתפקו רק בחשיפה.

 

כיצד יוצרים קמפיין בגוגל שופינג

על מנת להכין קמפיין חדש בגוגל שופינג יש לבצע מספר לא מועט של פעולות הלוקח כמה שעות ויכולות להמשך אפילו כמה ימים בגלל האישור של המוצרים על ידי צוות המדיניות של גוגל.

אם נחלק את השלבים ליצירת קמפיין גוגל שופינג לשלבים בולטים נראה:

  1. הקמת חשבון מרצנט סנטר וביצוע כל ההגדרות הרלוונטיות לחשבון.
  2. יצירת פיד מוצרים באחת מ-4 הדרכים הקיימות : העלאת קובץ גוגל שיטס, סריקת האתר, פלאגין חיצוני או התחברות ל API של מרצנט סנטר.
  3. אישור המוצרים לפרסום על ידי צוות חיצוני של גוגל שופינג.
  4. יצירת קמפיין שופינג בחשבון גוגל אדס וחיבורו לחשבון המרצנט סנטר.
  5. אישור המודעות והתאמת הגדרות הקמפיין כמו תקציב, מיקומים , שעות תצוגה ועוד.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מגדילים עוקבים באינסטגרם?
אינסטגרם התגברה במהירות על הרושם הראשוני שלה כאפליקציה מהנה לילדים והפכה לכלי שיווק, מכירה,...
קרא עוד »
ספט 06, 2020
מהם אתרי מאגרי תמונות ולמה כדאי לכם להכיר אותם?
אם אתם מעצבים, אנשי קראייטיב, אם אתם סטודנטים לעיצוב, או לגרפיקה ובכלל - עוסקים בכל הנוגע לעיצוב מסחרי...
קרא עוד »
יונ 04, 2019
קניית עוקבים בטיקטוק
טיקטוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הצומחת ביותר ברחבי העולם ובישראל בפרט ויש לה קהל עוקבים...
קרא עוד »
דצמ 17, 2022