מגמות שינוי בעולם הפרסום בעשור האחרון
עולם הפרסום חווה מהפכה בעשור האחרון, ולו בשל העובדה שהאינטרנט והשיווק הדיגיטלי הפכו לכלי מרכזי בשיווק עסקים. מגמות השינוי בעולם הפרסום הן בהחלט מאוד מגוונות, והן הובילו לשורת שינויים בתהליכי שיווק עסקים. מאמר בנושא.
כשרשתות חברתיות הפכו לכלי שיווק מרכזי
אחד השינויים הגדולים שאנו רואים בעולם השיווק, הוא כניסתן של הרשתות החברתיות לעולם העסקי, והפיכתן לכלי שיווקי יעיל ואידיאלי. יוטיוב למשל הוקמה כדי שמשתמשים יוכלו להעלות סרטונים שונים, קליפים לשירים ועוד. מי היה מאמין שהרשת החברתית הזו תהפוך לכלי שיווקי מצוין, ותאפשר להעלות תכנים אינפורמטיביים, ולבצע שיווק באמצעות תוכן? ובכן, באמצעות קידום ערוץ יוטיוב בהחלט ניתן לקדם ולמנף את הכנסות העסק, כשכמובן יש לבנות אסטרטגיית תוכן מבעוד מועד.
על קהילות בפייסבוק ושימור לקוחות
עוד אפשרות נהדרת לשיווק העסק, המהווה דרך אופטימלית לשימור לקוחות, היא הקמת קהילה בפייסבוק. קבוצות פייסבוק הפכו לאחרונה לכלי מצוין לשיווק, כשניתן להקים קבוצה בתחום בו אתם עוסקים, ולהעשיר אותה בתכנים עם ערך. זה לא קל לבנות קהילה סביב מוצר או עסק, אבל זה בהחלט אפשרי – וקבוצות הפייסבוק עשויות לסייע בכך באופן ניכר.
קידום אורגני בגוגל
נוכחות דיגיטלית ברשת מתבטאת לא רק ברשתות חברתיות אלא בהקמת אתר אינטרנט עסקי. אך מה שווה הקמת אתר, אם אין חשיפה גבוהה ואם מנוע החיפוש לא מציג אותו לגולשים (שהם לקוחות פוטנציאליים)? ובכן, טוב לדעת שבשנים האחרונות הפך תחום הקידום האורגני לפופולארי במיוחד, ולו בשל מגוון היתרונות שהוא מעניק.
כיום ניתן לקדם אתר במנוע החיפוש עד למיקומים הראשונים בגוגל, להגדיל את החשיפה של העסק, השירות והמוצרים, ובכך למנף את ההכנסות ולהגדיל את מחזור העסקאות. מה שגם שתפעול נכון של האתר מאפשר להעניק ללקוחות מידע מקצועי ואף לספק שירות לקוחות מקוון – מה שתורם לשימור הלקוח לאורך זמן.
אין ספק שעולם השיווק והפרסום השתנה באופן ניכר, ולו בשל השינויים שהביאה עמה הטכנולוגיה. כיום, שיווק עסקים הפך לאחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק, ובייחוד שיווק דיגיטלי, זאת בשל העובדה שהוא הוכח כיעיל במיוחד.